loading...
اطلاعات مهاجرت
رویا پیغان بازدید : 90 سه شنبه 18 تیر 1398 نظرات (0)

بررسی دقیق و کامل شرایط حیات در ایتالیا


اگر می خواهید اطلاعات جدید، کامل و مفیدی را در ارتباط با حیات در ایتالیا به دست آورید، این نوشتار را از دست ندهید. پس از احضار این مطلب لغایت انتهای آن، کاملا با شرایط حیات درایتالیا و هزینه های حیات در آن آشنا خواهید شد. این مقاله در سال ۲۰۱۹ نگارش شده است و مرتبا به روز می شود.

  • در بخش نخست این مقاله، با ملت و ادب ایتالیا بیشتر آشنا خواهیم شد
  • سپس شرایط زندگی در ایتالیا را باره رسیدگی قرار می‌دهیم و از شرایط شغل در ایتالیا، هزینه های زندگی در ایتالیا (متوسط درآمد، اجاره، حمل و نقل، …)، قوانین کلی آن کشور، ارزیابی شهرهای پسندیده و دیگر اطلاعات سودمند زندگی، آگاهانیدن کسب می کنیم.
  • بخش سوم نوشتار به معایب و دشواری ها حیات در ایتالیا خواهد پرداخت و شما را از موارد مشکل ساز احتمالی مستحضر می کند.

 

با ایتالیا اغلب آشنا شویم


 

شرایط زندگی در ایتالیا در سال ۲۰۱۹

 

ایتالیا کجاست؟


ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا می باشد و با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس حتماً مشترک دارد. شهر رم پایتخت ایتالیا میباشد. این مملکت نزدیک ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد و مهاجرین زیادی در این مملکت زندگی می کنند.

 

آب و هوای ایتالیا با دیگر کشورهای اروپا فرق دارد


هوای ایتالیا مثل دیگر کشورهای اروپایی سرد نیست. البته شمال این کشور به دلیل هستی رشته کوه های آلپ کمی خنک می باشد اما هر چه به سمت جنوب برویم هوا گرم و گرمتر می شود لذا بیشتر تفریحات مردم ایتالیا اغلب در جنوب این کشور است.

 

۲ مملکت در خاک ایتالیا هستی دارند


واتیکان و سان مارینو دو مملکت بسیار کوچک هستند که داخل خاک ایتالیا قرار دارند و پیاده روی در هرکدام تنها ۱۰ دقیقه درازا می کشد. جالبتر آنکه یک تقسیم از خاک ایتالیا در سوئیس پیمان دارد که به آن کامپیونه دیتالیا گفته می‌شود. وانگهی جزایر ساردنی و سیسیل در دریای مدیترانه نیز جزو ایتالیا است.

 

فرهنگ ملت ایتالیا تا حدودی شبیه مردم ایران است


مانند آب و هوا، دانش ملت ایتالیا نیز با بقیه اروپا فرق دارد. ایتالیایی ها مهربان و متملق هستند و از دوستان خود و یا بیگانه ها تعریف بیش از اندازه می کنند اما این تملق نوعی تعارف در این مملکت محسوب می شود. در عین مهربانی، این مردم کمی خشن تر از دیگر مردم گیتی می باشند و از این حیث همانندگی زیادی با آمریکایی ها دارند.

 

متاسفانه مردم ایتالیا زیاد دشنام می دهند و جالب آنکه دشنام های هر خطه از این کشور متفاوت است. البته تجربیات زندگی در ایتالیا نشان می دهد که این بخش فرهنگی ملت ایتالیا در دودمان جدید بهبود زیادی پیدا کرده است.

 

اکثر تفریحات ایتالیایی ها در کنار سواحل است


مردم این مملکت به شنا کردن و به کارگیری سواحل برای تفریحات سرشناس هستند و البته گزینش از بین این سواحل برای مردم ایتالیا سخت است زیرا ۲۴۸ کنار با وضعیت پرچم آبی همراه آبهای صاف، زلال و شن های تمیز ساحلی دارند.

 

بیش از نیمی از میراث فرهنگی عالم در ایتالیا واقع شده است (یونسکو)


آثار باستانی، آثار هنری و طبیعت بی همتای ایتالیا این شبه جزیره را بسیار توریست پذیر کرده است. اگر قصد بازدید از همگی مکان های دیدنی ایتالیا را دارید احتمالا این شغل حدود ۲۰ سنه درازا می کشد. رم، ونیز و فلورانس را در برنامه سفر توریستی خویش در اولویت بگذارید.

سالانه ۲۰ میلیون تن توریست از ایتالیا دید می کنند. سواحل و مراکز هنری و کهن مقاصد اول توریسم در ایتالیا هستند.

 

غذاهای ایتالیایی جذابیت کمتری از یادبود ها هنری و طبیعی این کشور ندارند


غذا و دسرهای ایتالیایی می تواند حیات در ایتالیا را شیرین تر کند. اگر بخواهیم ۱۰ غذای سرشناس ایتالیایی را نام ببریم به ترتیب پیتزا، مارگاریتا، چیتی (اسنک‌های کوچک ونیزی)، ریزیتو اسکامپی و لیمو، بیستکا الا فیورنتینا، پارمیگینا ملانزین، اورکتیتی با کلم بروکلی، قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی، اسپاگتی با عصاره کالتفیش، تیرامیسو، کانولی (دسر پاستایی سیسیلی) از بهترین ها هستند.

 

شرایط زندگی در ایتالیا چگونه است؟


 

 

شرایط زندگی در ایتالیا در سال ۲۰۱۹

 

شرایط اقتصادی ایتالیا


اخیرا ایتالیا نیز به یک کشور صنعتی تراز نخست تبدیل شده است و از مهمترین صنایع آن میتوان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، خودروسازی، مواد غذایی، مشروبات، منسوجات و تولید البسه، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی و نفت، و جنگ‌افزار اشاره کرد.

شرایط حیات در ایتالیا مانند ماضی خیلی هم آسان نیست و در واقع این کشور دارای ذیل ترین رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا است.

البته رشد اقتصادی در سالهای تازه رو به بهود رفته است و مشابه ماضی سرعت پایینی ندارد. صنایعی مشابه خودروسازی، مد و پوشاک و گردشگری به این روند کمک کرده اند و هم اکنون اقتصاد ایتالیا چهارمین اقتصاد کبیر اروپاست و جایگاه هشتم را در عالم از لحاظ فرآوری ناخالص داخلی دارد. (منبع)

البته به یاد داشته باشید که در شهرهای شمالی، شرایط حیات در ایتالیا تفاوت دارد و در همه وضع اقتصاد به علت وجود شرکت های خصوصی متعدد و معتبر بهتر است.

 

شرایط شغل در ایتالیا


ضمن اقرار به عدم هستی شرایط عالی کار در ایتالیا، از مهمترین صنایعی که میتوان جذب نیروی شغل شد میتوان به صنایع فلز کاری، ماشین آلات، مواد شیمیایی، کشتی سازی، پتروشیمی و تولید وسایل الکترونیکی اشاره کرد. وانگهی لازم به ذکر است که مملکت ایتالیا از نظر تاریخی و توریستی هم شرایط بسیار مناسبی را دارد که از این نظر هم شرایط را برای کارگماری در این کشور مهیا کرده است.

در مملکت ایتالیا برای علاقه مندان به مدلینگ فضای پیشه مناسبی هستی دارد. اما باید با پروا وارد این عرصه شد.

صنعت سینمای ایتالیا از اعتبار نکوداشتن در سراسر دانشمند برخوردار است. گواه آن جوایزی است که ساخته‌هایش در فستیوال‌های متعدد و بین‌المللی اخذ می‌کنند.

نکتهٔ جالب در باره نقشهٔ کشور ایتالیا این است که نقشهٔ این مملکت شبیه چکمه است.

 

 شیوه پیدا کردن کار در ایتالیا (+ مشاغل مورد نیاز در  مملکت ایتالیا)


قبل از هر چیزی یک نکته را در عقیده بگیرید، اگر شما مهندس، پزشک و… هستید و به دنبال فرصت شغلی در ایتالیا هستید راه به جایی نخواهید برد. مگر در موارد استثنا. در نظر داشته باشید بهتر است برای دریافت ویزای شغل سراغ کشورهایی مانند آلمان بروید.

با این وجود، اولین شغلی که به شما میتوانیم رهنمود دهیم پرستاری میباشد. والدین ایتالیایی معمولا پرستارهایی را انتخاب می کنند که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بطوریکه کودکان آنها در معرض زبان پیمان می گیرند و دوزبانه می شوند. از آنطرف پرستار بچه بودن شما را به شدت در معرض نزاکت ایتالیایی قرار می دهد، زیرا سررسید زیادی را با زبان مادری ایتالیایی صرف می کنید.

مورد سایر که میتوان به آن اشاره ارائه کرد مشاغل فصلی است: از آنجا که توریسم صنعت بزرگی در ایتالیا است، یافتن کارهای موقتی و پاره وقت بسیار آسان است. مشاغل فصلی زیادی در این مقوله وجود دارد و دربرگیرنده شغل در کافه ها، بارها، هتل ها و رستوران ها می شود.

متاسفانه نرخ بیکاری در این کشور  با ۱۱.۲ درصد در بین مملکت های گسترش یافته و بعد از اسپانیا رکورد دار است.

 

بهترین شهر ایتالیا برای حیات رم یا فلورانس نیست


طی آمارگرفتن ها و تحقیقات بعمل آمده شهر بولزانو در شمال ایتالیا، با در نظر گرفتن داشتن فاکتور های لازم از دسته تجارت ،فرصت های شغلی نرخ جرم و جنایت زیر بالا بودن سطح آموزشی،خدمات بهداشتی، اوغات فراغت، به عنوان بهترین شهر با بهترین کیفیت زندگی در ایتالیا برگزیدن شده است.

 

هر چند ماندن در کشور ایتالیا و گزینش محل زندگی ارتباط به شرایط اقتصادی و فرهنگی هر فرد دارد. اما در مورد شهرهای با بهترین کیفیت حیات در ایتالیا، فرمانروایی های آلپ غالب هستند: ترنتو، بلونو، مانتوا، پارما و سایر شهرهای کوچک شمالی پس از بولزانو آمده اند.

اما جالب تر آنکه…

رم بهترین شهر جنوبی ایتالیا نیست بلکه پوتنزا بهترین شهر جنوبی این مملکت است. بطور کلی، ۵۶ شهر از ۱۱۰ شهر ایتالیا بر پای بست، پژوهش دارای کیفیت خوب یا قابل قبول برای زندگی هستند.

 

 آیین و زبان مردم ایتالیا


مذهب اصلی مردم ایتالیا، کاتولیک رومی میباشد (چیزی حدود ۸۵ درصد)، چرا که منشا این کیش شهر واتیکان (محل زندگی پاپ) است که در شهر رم پایتخت ایتالیا میباشد.

۲۵ درصد باقی باقیمانده از ادیان دیگر مانند یهودیان، مسلمانان و پروتستان ها هستند. زبان ۹۳ درصد این مملکت ایتالیایی است و ریشه ای رومی تبار دارد. البته این زبان در شهر های مختلف ایتالیا از دسته میلان، ونیز، ساردینا، سیسیل، ناپل به گویش های متنوعی صحبت می شود.

جالب است بدانید زبان ایتالیایی زبان موسیقی نیز شناخته شده است. این زبان پنجمین زبانی است که ملت عالم پس از زبان مادری یاد میگیرند.

 

ایتالیا شهر فستیوالها


این مملکت که به شهر فستیوالها در گیتی معروف شده است سالانه میزبان شمار زیادی از مردم کشور های مختلف از سراسر دنیا میباشد، این فستیوالهای پر شور که تمامی ریشه در روییدادی تاریخی، اجتماعی و سیاسی دارند همواره با پیاده روی های دسته جمعی در خیابان ها با پوشاک ها و ماسک های فاخر و مخصوص به خویش میباشد.

ونیز، شهر رمانتیک ایتالیایی هاست، علی الخصوص برای تازه عروس‌ داماد ها. ولی هیچ دلیل بهتری برای دیدن این شهر زیبا و رمانتیک غیر از فستیوال Fiesta di San Marco در ۲۵ آوریل عر سنه هستی ندارد. این فستیوال بزرگداشت قدیس محافظ ونیز است. در طی این مراسم  مردان به عشقشان رز قرمز می‌دهند.

در این روز فرخنده، بودن در میدان سینت مارک همراه با عشقتان، الی جاودان در یادتان می ماند.

 

معایب و دشواری ها حیات در ایتالیا چیست؟


در پذیرش به این پرسش باید گفت که شرایط حیات در ایتالیا به نوع ای نیست که دائم همه چیز همانطور که ما چشمداشت داریم باب میلمان باشد.

 

شرایط زندگی در ایتالیا در سال ۲۰۱۹

 

نخست باید پروا داشت که اگر این مملکت را برای حیات و اقامت همیشه برگزیدن کرده اید خیلی بازار شغل مناسبی ندارد بطوریکه سطح دستمزدها در این کشور نسبت به اتریش، سوئیس، آلمان و کشورهای خوب اروپایی به مراتب ذیل تر است.

گران ترین شهرهای ایتالیا به ترتیب رم، میلان، بولونیا و ارزانترین شهر ها پیزا، پادو و تورین هستند.

 

اگر میخواهید برای حیات به ایتالیا بروید حتما زبان ایتالیایی را بیاموزید


ایتالیایی های کمی به زبان انگلیسی علاقه دارند، ساکنان شهر طبیعتا به عنوان مردم محلی راحت تر با توریست ها عادت میگیرند، اما در برخی شهرها این طور نیست. وانگهی این امکان هستی دارد که شما با افرادی تصادف کنید که از گفتگو های انگلیسی شما چیزی نفهمند، و این رویداد بیشتر در شهر های بزرگ ایتالیا همچون فلورانس، رم و ونیز رویداد میافتد.

اگر برای پیوستگی تحصیل این کشور را انتخاب کرده اید یادگیری زبان ایتالیایی میتواند کمک شایانی به موقعیت شما در این کشور بکند، هر چند که در برخی از دانشگاه های ایتالیا، به زبان انگلیسی نیز تدریس میشود.

 

ایتالیایی ها نیمی از درآمد خویش را صرف مالیات میکنند


ایتالیایی ها هر سال متحمل پرداخت ۱۰۰ گونه مالیات گوناگون به ارزش ۴۷۲ میلیارد یورو شده و سرانه پرداخت مالیات در این کشور به ۱۱ هزار و ۸۰۰ یورو در طول سال می رسد.

 

دانشجوها مراقب باشند


در قوانین کشور ایتالیا هیچ نوع قراردادی برای کرایه یک اطاق در یک آپارتمان هستی ندارد، البته مالک آپارتمان برای وجه قانونی دادن به شغل خود می تواند حضور مستاجرها در منزل خود را به صورت کتبی به شهربانی محلی (Questura) اطلاع دهد.

این کار بدست برگه ای به اسم Cessione Fabbricato چهره می پذیرد که در واقع حضور فردی را به عنوان مهمان در منزل مالک آپارتمان به شهربانی محلی (Questura) اطلاع می دهد، در نتیجه مفتوح هم قراردادی هستی ندارد، فلذا پر واضح است که در چهره بروز مشکلی، هیچکدام از طرف های مالک و مستاجر مدرکی در دست نخواهد داشت، ولی می نا پیش بینی رو کرد که طرف مالک به انگیزه مالک بودن موقعیت بهتری خواهد داشت. همین سوژه حقیر تجربه حیات در ایتالیا را برای دانشجوهای مخصوصا خانم دشوار کرده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 1,046
  • بازدید کلی : 6,136